Polędwiczki z kaszą

Delikatne polędwiczki wieprzowe z kaszą gryczaną i surówką z zielonych pomidorów. Obiadowe danie zupełne w formie i składzie.

  • polędwiczka wieprzowa,
  • 100 g kaszy gryczanej,
  • jedna duża cebula.
  • dwa ząbki czosnku,
  • sól,
  • pieprz czarny świeżo zmielony,
  • masło,
  • olej rzepakowy,

Polędwiczkę dokładnie umyłem pod zimną, bieżącą wodą, wysuszyłem i wyczyściłem z błon, ścięgien i resztek tłuszczu. Następnie pokroiłem na plastry grubości około 2 cm, mięso tak delikatne nie wymaga tłuczka, jedynie dłonią lekko rozbiłem by pootwierać włókna. Posypałem solą i świeżo, dość grubo zmielonym, czarnym pieprzem z obydwu stron. Na patelni rozgrzałem olej rzepakowy i masło, kiedy zaczęło skwierczeć położyłem polędwiczki i smażyłem na średnim ogniu po około 3 minuty z każdej strony. Gotowe polędwiczki wyjąłem z patelni a na pozostałym po ich smażeniu tłuszcz wrzuciłem pokrojoną w drobną kostkę cebulę, kiedy się zeszkliła przecisnąłem do niej dwa ząbki czosnku i podsmażyłem jeszcze chwilę. Do usmażonej cebulki dodałem ugotowaną wcześniej w osolonej wodzie kaszę gryczaną, była gotowana 15 minut i pozostawiona w gorącej wodzie jeszcze na 5 minut, odcedziłem niezbyt starannie, reszta wody odparowałem mieszając i podgrzewając na patelni z cebulką. Polędwiczki odpoczęły do tego czasu więc można je podać razem z kaszą oraz z poczynionych wcześniej zapasów słoikowych, dodałem surówkę z zielonych pomidorów.

Skomentuj

