Jakie dodatki w diecie Dukana

Poniżej przedstawiam listę dodatków dozwolonych w diecie Dukana wraz z opisem i uwagami

  • Sól – dozwolona aczkolwiek nie wskazana w większych ilościach. Należy ograniczyć do minimum. Nie jest to jednak błaha uwaga, jest to jedna z ważniejszych kwestii w tej diecie. Sól powoduje zatrzymanie wody w organizmie i szczególnie w pierwszej fazie diety kiedy to właśnie pozbywamy się nadmiaru wody wraz z zanieczyszczeniami w trakcie jej schodzenia. Ważne wtedy aby starać się ograniczyć spożycie soli do minimum a najlepiej wyeliminować ją na te parę dni fazy ataku (uderzeniowej). Eliminacja soli pozwala również na obniżenie ciśnienia krwi które u osób z nadwagą lub otyłych jest przeważnie podwyższone!

  • Olej – zabroniony, również oliwa z oliwek jest zabroniona, jedynie dozwolony w bardzo ograniczonych ilościach jest olej parafinowy, jest to silnie przeczyszczający środek, stosować ostrożnie! Osobiście nie używałem więc można się obejść.

  • Ocet – dozwolony jest jedynie balsamiczny lub z sherry Xeres, osobiście używałem winnego ale bardzo rzadko.

  • Sok z cytryny – dozwolony w niewielkich ilościach do przyprawiania ryb lub owoców morza. Nie używałem.

  • Musztarda – w fazie uderzeniowej,ataku, praktycznie powinno się nie używać, później polecam jedynie musztardę Dijon (firmy na „K”) jako, że ona nie zawiera cukru.

  • Cebula i korniszony – dozwolone tak samo jak sok z cytryny, czyli jedynie jako przyprawa. W większych ilościach należy je traktować jako warzywa. Jeżeli chodzi o korniszony to większość w zalewie zawiera cukier więc są zabronione, w zamian polecam ogórek kiszony, jednak ograniczenia ilości są nadal aktualne!


  • Ketchup – zabroniony, chociaż ten dietetyczny, niby dozwolony osobiście wyeliminowałem go całkowicie w trakcie diety.

  • Słodziki – dozwolone, jednak ze względu na ogólną szkodliwość, trzeba mieć świadomość tego przy ich używaniu. Słodziki na bazie aspartamu do zastąpienia cukru przy słodzeniu zimnych i gorących potraw, jednak nie nadają się do długotrwałego pieczeniu lub gotowania ponieważ tracą swoje właściwości słodzące. Do wypieków polecam słodziki oparte o cyklaminian sodu. Najlepszymi jednak są ksylitol oraz tagatoza, chociaż stosunkowo drogie, mają znamiona naturalności, jednak należy pamiętać, że cukry to węglowodany proste które muszą być całkowicie wyeliminowane w trakcie diety.

Reklamy

One Comment Add yours

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s