Zioła i przyprawy w diecie Dukana

Jest to lista przypraw które są dozwolone, dopuszczalne i zabronione w trakcie pierwszych trzech faz diety Dukana:

Przyprawy dozwolone to:

  • agar-agar (środek żelujący) szczególnie polecam, jednak z powodu dostępności, używałem żelatyny wieprzowej, żelatyna wołowa obecnie z powodu choroby wściekłych krów nie jest produkowana.
  • algi morskie
  • anyżek
  • aromaty bez cukru – są idealne do „smakowania” jogurtów naturalnych które wraz z dodatkiem słodzika i otrębów owsianych są bardzo dobrym początkiem dnia
  • bazylia
  • chrzan
  • cynamon – przyprawa o słodkim smaku dodawałem do gotowanej kawy i do posypywania słodkich wypieków
  • cytryna (nie jako napój)
  • czosnek – polecany dodatek do wszelakich sosów i dipów czy to na jogurcie naturalnym czy też na serku homo lub twarogu
  • estragon
  • gałka muszkatołowa – u mnie głównie jako dodatek do parówek oczywiście własnej produkcji
  • goździki – be, nie smakują mi całkowicie
  • imbir – trochę niecodzienny dodatek, jednak warto go używać ponieważ jest to silnie rozgrzewająca przyprawa idealna, jako dodatek choćby do gotowanej kawy, na zimowy czas
  • kakao bez tłuszczu – z tym ostrożnie, nie polecam używania w większych ilościach
  • kardamon – tak samo jak imbir, przyprawa rozgrzewająca polecam jako dodatek do gotowanej kawy
  • kminek – idealny dodatek do kapusty, czy to gotowanej czy też jako dodatek do bigosu, również można go dodawać do chleba dukanowego
  • kolendra – zmielona jest idealna do kiełbas jednak w tej diecie rzadziej używana
  • korniszony (bez cukru w zalewie) – nie spotkałem takich, sklepowych by nie miały, w składzie zalewy, cukru
  • kostki rosołowe bez tłuszczu
  • kurkuma – gorzka przyprawa można używać do smakowania serków w połączeniu z innymi smakami przypraw
  • mięta
  • ostra papryka
  • otręby owsiane
  • papryka
  • pieprz
  • pietruszka
  • rozmaryn
  • słodziki
  • soja – jako przyprawa nie mylić z produktami sojowymi (nie używałem)
  • sos pomidorowy i pomidory z puszki (koncentrat pomidorowy, przecier pomidorowy itp) – bardzo potrzebne i często używane szczególnie w okresie zimowym kiedy brak „prawdziwych” pomidorów
  • sos sojowy (bez cukru w składzie)
  • suszona cebula – nie smażona
  • szafran
  • świeża cebula
  • trawa cytrynowa
  • trybula
  • wanilia laski lub mielona bez cukru

Przyprawy dopuszczalne to:

  • harissa (ostra arabska pasta z chili i czosnku)
  • kostki rosołowe – ostrożnie, lepiej wybierać takie które w składzie nie mają tłuszczu a szczególnie cukru
  • majonez Dukana – nie używałem, za dużo roboty przy tym a poza tym nie przekonuje mnie używanie oliwy parafinowej (produkty ropopochodne do jedzenia?)
  • musztarda – jedynie Dijon, która jest bez cukru, a że często używana, ta zawartość cukru jest istotna
  • ocet winny
  • odtłuszczona śmietana (do 4%) – można u nas zakupić taką 4% śmietankę do kawy
  • sezam
  • skrobia kukurydziana (mazeina) – w bardzo ograniczonej ilości jako zastąpienie mąki czy to zwykłej czy też skrobi ziemniaczanej. Można używać do zagęszczania sosów, ja głównie używałem do wypieków (serniki, biszkopty)
  • sos winegret Dukana
  • sól – uwagi w artykule  Dodatki

Przyprawy zakazane to:

  • cukier – całkowita eliminacja bez jakichkolwiek wyjątków!!!
  • czekolada
  • ketchup
  • majonez
  • masło
  • olej (słonecznikowy, rzepakowy, lniany, oliwa z oliwek itp)
  • oliwa
  • orzechy
  • suszone owoce
  • śmietana
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s