Ciasteczka z skwarek

Słonina wytopiona, smalczyk gotowy, pozostają skwarki, jak je wykorzystać? Z domu rodzinnego pamiętam czasy gdy nic nie mogło się zmarnować i tu smak dzieciństwa, czyli ciastka z skwarek.

Potrzebować będziemy:

  • około 450 g skwarek – u mnie tyle wyszło po przetopieniu ponad 2 kg mielonej słoniny
  • 1 kg mąki krupczatki
  • 1 pełną szklankę cukru
  • 1 cukier wanilinowy (16 g) lub swojego cukru waniliowy tutaj jak go zrobić
  • 1 proszek do pieczenia
  • 5 żółtek
  • mleko – co najmniej 500 ml

Skwarki należy przemielić na drobnych oczkach w maszynce do mięsa, dodać pozostałe składniki i wyrobić ciasto, konsystencja ciasta powinna być dość zwięzła. Ja dodałem 500 ml mleka na początku i dolewałem go by uzyskać takie ciasto które łatwo można wycisnąć maszynką do robienia ciastek z różnymi końcówkami, nie za rzadkie bo po wyciśnięciu na blasze rozpłyną się. Do części ciasta można dodać cynamon, będą smaczne ciastka cynamonowe!  Wyciskałem ciasto bezpośrednio na oryginalną blaszkę będącą na wyposażeniu piekarnika i piekłem z termoobiegiem od razu po dwie blachy w temperaturze około 180 st.C do uzyskania odpowiedniego koloru – około 15-20 minut.

PODPOWIEDŹ!: Skwarki można w mniejszych ilościach mrozić i dopiero kiedy nazbiera się więcej zrobić takie ciasteczka!

100_8306w

Skomentuj

