Boczek z szynkowaru

Zwijany boczek z szynkowara, idealny do kanapek. Płat boczku szerokością i długością dopasowany do rozmiarów szynkowara, usunołem skórę, zapeklowałem na sucho w mieszance przypraw, tutaj przepis , 4 dni. Po tym czasie płat boczku dokładnie opłukałem, rozłożyłem na desce i od strony mięsa równomiernie posmarowałem przeciśniętym czosnkiem – 3 ząbki, posypałem roztartym w dłoniach majerankiem oraz oprószyłem łyżeczką żelatyny. Tak przygotowany płat boczku zwinąłem ściśle, z zewnętrznej strony również lekko posypałem majerankiem i włożyłem do woreczka i szynkowara. Szynkowar w dużym garnku z wodą, dużym by mieć stabilniejszą temperaturę wody, parzyłem w temperaturze około 80 st.C przez 3 godziny. Po tym czasie szynkowar wyjąłem w wody i pozostawiłem na pół godziny do ostygnięcia, później włożyłem do zimnej wody jednocześnie zwalniając docisk, po całkowitym ostygnięciu schowałem do lodówki na  12 godzin.

Skomentuj

