Mięsna rolada

Polecam do kanapek jak i do obiadowych dań! Do wykonania rolady użyłem:

  • 1 kg wieprzowego mięsa mielonego (łopatka wieprzowa)
  • 1 jajko
  • 100 g sera żółtego
  • 200 g szpinaku rozdrobnionego, mrożonego
  • plastry boczku surowego, wędzonego
  • 30 g masła
  • 4 ząbki czosnku
  • sól, pieprz, majeranek, gałka muszkatołowa

Szpinak na patelni rozmroziłem w sposób podany na opakowaniu, odparowałem, dodałem masło oraz przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, doprawiłem gałką muszkatołową (pół gałki starłem na drobnych oczkach tarki), pieprzem i solą do smaku.

Do mięsa mielonego dodałem 18 g soli, pół łyżeczki pieprzu, dwie pełne łyżki majeranku, wbiłem jedno całe jajko i całość dokładnie wymieszałem. Masę rozłożyłem na blaszce o wymiarach spodu 23 x 34 wyłożonej dwoma warstwami spożywczej folii aluminiowej.

100_8388w

Na mięso rozłożyłem przestudzony szpinak i dodałem kawałki sera żółtego.

100_8389w

Następnie całość zawinąłem dokładnie w roladę przy pomocy folii aluminiowej, na górę ułożyłem plastry boczku i w folię roladę zapakowałem szczelnie.

100_8390w.JPG

Tak przygotowana rolada powędrowała do nagrzanego do temperatury 200 st.C piekarnika (z termoobiegiem) na 20 min, po tym czasie zmniejszyłem temperaturę do 150 st.C i piekłem jeszcze przez 30 min. Następnie otworzyłem folię i pozostawiłem jeszcze na 10 min. z załączonym opiekaczem górnym dla lepszego przypieczenia.

100_8391w

Po upieczeniu zawinąłem w folię, oczywiście można gorące podawać jako dodatek do dań głównych lub po ostudzeniu włożyć do lodówki, całkiem zimne nadaje się do pokrojenia.

Skomentuj

