Keto pizza

Urozmaica dietę  ketogeniczną jednocześnie nie zawierając dużej ilości węglowodanów. Nie użyłem do jej wykonania żadnych substytutów mąki, jest to omlet z dodatkami. Składniki pizzy to:

  • 4 duże jajka
  • 1 cebula
  • 20 g surowego boczku wędzonego
  • paski schabu wędzonego
  • 150 g szpinaku mrożonego, siekanego (latem oczywiście świeży, umyty i sparzony)
  • 2 ząbki czosnku,
  • około 25 g mozzarelli, kulki
  • 3 plastry pomidora obranego z skóry
  • sól, gałka muszkatołowa, pieprz czarny, curry
  • olej kokosowy, masło klarowane, masło zwykłe (82% tł)

Szpinak rozmroziłem na małej patelni pod przykryciem, dodałem masło około 20 g, odparowałem nadmiar wody, dodałem wyciśnięty przez praskę czosnek, starłem trochę gałki muszkatołowej, doprawiłem do smaku solą i na sam koniec pieprzem. Całość odstawiłem. Na oleju kokosowym podsmażyłem boczek pokrojony w kostkę i dodałem również pokrojoną w kostkę cebulę lekko doprawiłem solą po zeszkleniu cebuli odstawiłem.  Na średniej wielkości patelni rozgrzałem masło klarowane i wylałem na nie wcześniej zblendowane jajka z dodatkiem soli, pieprzu, curry. Pod przykryciem usmażyłem jedną stronę na małym ogniu, po lekkim ścięciu góry omleta odwróciłem go na drugą stronę. Na wierzchu rozłożyłem boczek z cebulką, na to położyłem paski wędzonego schabu, następnie rozłożyłem przygotowany szpinak na górę dołożyłem plastry pomidora i plastry mozzarelli, całość przykryłem i smażyłem do roztopienia sera. Po wyłożeniu na talerz oprószyłem świeżo zmielonym pieprzem.

Z pozostałego pomidora i mozzarelli przygotowałem caprese polane zmieszaną oliwą z oliwek z suszonym oregano i solą.

Skomentuj

