Sos słodko-kwaśny

Do makaronu, do ryżu, na szybki obiad nadaje się ten sos idealnie. Koniec lata obdarza nas tanimi pomidorami a niektórzy mają to szczęście mieć ich nadmiar na własnym ogródku, oto metoda szybkiego, zdrowego i niedrogiego ich zagospodarowania.

Przygotowując ten sos użyłem:

  •  około 4 kg pomidorów,
  • 1 kg cebuli,
  • 3 czerwone duże papryki,
  • puszka ananasa (kawałki w lekkim syropie 565 g),
  • puszka kukurydzy 400 g,
  • 6 ząbków czosnku,
  • 2 łyżki oliwy,
  • 2 łyżki soli,
  • 1 łyżkę mielonego pieprzu czarnego,
  • 1 łyżkę przyprawy curry,
  • 2 łyżki słodkiej, mielonej papryki,
  • 2 łyżki musztardy (dodałem sarepską)
  • 2 szklanki cukru,
  • 1 szklankę octu (użyłem jabłkowego ale może być spirytusowy 10%),
  • 2 łyżki skrobi ziemniaczanej.

Pomidory umyte, pozbawiłem twardych szypułek, pokroiłem do dużego garnka na kawałki i gotowałem do rozpadnięcia następnie całość dokładnie potraktowałem blenderem.

IMG_20170912_201515w

Cebulę pokroiłem w dużą kostkę dodałem do sosu pomidorowego i gotowałem około 40 minut.

IMG_20170912_203658w.jpg

Paprykę umytą i pozbawioną gniazd nasiennych, pokroiłem w kostkę dodałem do sosu. Można wizualnie urozmaicić i wykorzystać papryki kolorowe.

IMG_20170913_170826w.jpg

Ananas odsączyłem i kawałki dodatkowo jeszcze pokroiłem, czosnek przecisnąłem przez praskę, dodałem również odsączoną kukurydzę, pozostałe składniki i gotowałem kolejne pół godziny. Pod koniec gotowania zaciągnąłem dwoma, pełnymi łyżkami, mąki ziemniaczanej.

IMG_20170913_172752w.jpg

Wrzące nakładałem do wyparzonych słoików zakręcałem i układałem do góry dnem by zassały się.

IMG_20170913_184025w.jpg

Sos ten robię już bardzo długo i śmiało mogę polecić go jako sprawdzony dodatek!

IMG_20170914_142542w.jpg

Uwaga: pomidory po rozgotowaniu można przetrzeć przez sito by pozbyć się nasion i skórek, nie trzeba wtedy blendować, jednak moja metoda jest wygodniejsza i szybsza.

Dodaj komentarz